国際交流授業  
★2017年1月26日 12:30から1回目を行いました。I did the first time from 12:30 January 26,2017

こちらは6年生です。
ジャカルタは5年生です。

The 6th graders had an English lesson
The school in Jakarta is in the 5th grade.
ジャカルタの子どもたちは日本語で挨拶をしてくれました。
The children of Jakarta greeted the Japanese Language.
ジャカルタの子どもたちは、自分の国のことを詳しくマップにして話してくれました。

They talked about their country maps in detail.
「日本の伝統的な服は何ですか?」
「日本の首相は誰ですか?」
などの質問がありました。
[What is traditional Japanese Clothing?]
[Who is Japan's President?]
There were various questions.


★2017年2月2日 2時間目に2回目を行いました。I did the second time February 2,2017

こちらは6年生です。
ジャカルタは5年生です。

The 6th graders had an English lesson

The school in Jakarta is in the 5th grade.
通信状態がよく、
時間ぴったりに始めることができました。

Line condition is good.
We were able to start on time.


教育委員会からも見学に来られました。
We aiso visited the Board of Education.
グループごとにマップを作って、自分の国の紹介をしてくれました。
They made a map for each group and
introduced me to my country.

★2017年2月13日 2時間目に3回目を行いました。I did the second time February 13,2017
お互い4年生同士です。。
Each other is a 4th grade student.

学校生活のことを話しました。
たとえば、給食、掃除、時間割のことなどです。
We taiked about school life.
For example,meals,cleaning,timetable etc.

★2017年2月21日 2時間目に4回目を行いました。I did the second time February 21,2017
お互い4年生同士です。。
Each other is a 4th grade student.
最初の15分くらいはつながっていました。
学校で使う教科書などを見せました。
We managed to connect for the fiest 15 minutes.
We showed textbook etc for use in class.

相手の学校は大雨だそうです。
There are heavy rains at school.

残念ながらジャカルタの天候が悪く、今回は途中で終了しました。
Unfortunately the weather in Jakarta was bad,
and this time it ended prematurely.

最後にビデオメッセージを送りました。
Lastly we sent a video message.

後日メールでお互いの質問を送りあうことにしました。
We decided to send each other's questions by email at a later date.
→甘いものは好きですか?
と質問の後、
ジャカルタのスィーツを紹介してくれました。
The international exchange class.
◆島本町第一小学校では、沖縄県恩納村教育委員会様のご協力で国際交流事業を計画し、今後、ビデオ通話を活用した国際交流に取り組もうとしております。

◆ビデオ通話を活用し、お互いの国の文化や学校生活、今興味を持っていること、つたない英語力であっても、写真や絵、ジェスチャー、表情などノンバーバルコミュニケーションでつながることのできる喜びを体験できることを期待しています。
回を重ねるごとに子どもたちが英語を使っていろいろな国の人々とつながり、世界観を広げるとともに、自国の文化や伝統についても自信を持って発信できるようにと願っています。

◆In cooperation with the Okinawa Prefectural Onna Village Board of Education, the Shimamoto First Elementary School is planning to start an international exchange program utilizing a video communication system.

◆Utilizing a video commnication system, we hope that our students will have the opportunity to use English and connect with many people form around the world.
Despite the students' low level in English language usage, we hope that they can experience the joy of non-verbal communication by using pictures, photographs, gestures, and facial expressions.
Through these cumulative activities, along with broadening their view of the world, we also hope that the students will gain confidence and tell others about Japanese culture and tradition.
Click→To The Shimamoto First Elementary school
Click→The location of Shimamoto town

◇ビデオ通話概念図◇